Sunday, April 15, 2012

Henna ja värvimakluura


Täna värvisin lõnga esteks oma hennapotiga (oli teine paar nädalat juba seisnud, ülejääk eelmisest värvimisest, aga nagu näha, siis kollast temas veel leidub.) Tulemused said säärased, et esimene sats vähe eredam kollane ja teine sats säärane tumedam ja tummisem. Aga henna annab mul üldse mõnusat kollast. Sedakorda peitsimata lõngaga ja tuli toonierinevus küll. Hennapott tundub veel värvainet sisaldavat, nii et loodan ühe satsi vähemalt veel saada, kasvõi selleks, et indigoga peale värvides sealt siis rohelisi võluda.

Peitsimata lõngaga tegin esimest proovi ka värvimakluuraga (Maclura Tinctoria), mis on tuntud värvi(taim)puu(koor) ja mille kohta Wiki kirjutab, et just sellega Maailmasõja ajal ameerika sõdurite khakivärvi rõivaid värviti. Tuli küll sihuke toon jah, roosaka alatooniga samuti.
Esteks mul on väike arvamine, et teine sats peaks tulema kollasem (punane toon puitudes harilikult ammendab end esimese satsiga ja teise jäävad kollasemad toonid), lisaks tahan proovida teda ka peitsitud lõngaga ja kes teab, ehk ka külmvärvis. Eriti kuna osale sellest oleks hea indigoga peale värvida.

1 comment:

Anonymous said...

Sain just sinu mailid kätte ja hakkan kohe raha kandma.
Aitäh roheliste lõngade eest. :)
Ja kuidas on lood nendega siin?
Kas mul neid toone ka on?
Mida ei ole võid natuke mulle poetada.;)
Saaks triipe teha ja natuke niisama möllata.
Kass on nagu näha tõsiselt ametis ja teeb oma tööd tõsiselt.
Meie pidasime Laura 11 kuud ja sõime kooki.
Minust on vaikus hetkel, kuna Sant ja ossu mul külas.
Tegelen nendega ja üritan neid lõbustada :)
Sulle aga kalla ja ole tubli.