Tuesday, March 13, 2012

Lilla märtsikroku


See krokuvärk hakkas mulle meeldima, ausõna. Ja vahelduseks hullemale kudumisele on väga-väga mõnus heegeldada. See lilla lõng sai kunagi iidammu ostetud Mari ärist sokilõngaks, aga kas ta sokiks sai, ei mäletagi. Igastahes korrastasin neljapäeval oma lõngasid ja sealt ta siis alguse sai, kui leidsin parajad nutsakad lillakirjut lõnga ning otsustasin, et vot nüüd tuleb see Värvispektri märtsikuine lilla.

Tassisin teist ringi nagu kutsikat, ning heegeldatud sai nii spordihuvilisi penskareid täis mikrobussis kui vahvas Lustimäe talus.

Ja veelkord tõestas end ära, et käsitöölised leiavad ühise keele kõikjal. Ajaks, mil sõbranna ärkas, istusime meie tema emaga köögilaua taga ja sõbranna ema õppis mu käest just sedasama krokut. Lõpuks, kui ta selle käppa sai, lubas hakata hommikumantlit tegema. Aga mina loodan järgmine kord tema käest jälle lapikudumist õppida.

Sellega seoses - kas keegi teab miskit u. 50ndatel välja antud käsitööraamatut, kus on ära toodud ka lapikudumise õpetused? Sõbranna ema kõneles, et just selle järgi oli ta omal ajal lapikudumise selgeks õppinud, nüüd on ära unustanud, aga kui leiaks selle raamatu, siis tuletaks küll uuesti meelde. Aga raamatu nime või autorit ta ei mäleta.

Ja nüüd ma peaks siiralt võtma kätte ja hakkama lõngavihte peitsimiseks köitma. Tahaks kollast, kollast, kollast värvida!

1 comment:

Anonymous said...

Oi sa oled seal taas usinalt tegutsenud.
Sinu lilla kroku on armas.
Ma armastan lillat ja see lilla on kenake :D
Lust on lugeda kuidas sa muudkui uusi asju õpid ja omandad.
Käsitöö on tõeliselt mõnus :)
Astra.