Monday, January 30, 2012

Kindad a la Kristin Nicholas & Selbu



Kristin Nicholas.
Just sellest imetoredast naisest ja tema raamatutest (mida mul oli õnn lapata) sai see värvihullus alguse. Sest Kristin rõhutab, et - kombineerige ise oma kindad; ärge kartke erinevaid mustreid kokku segada; võtke värve julgelt; pealetikkimine ja erinevad tekstuurid on teie sõbrad.

Kristini enda populaarsed kudumid on selle kohta elavad näited. Ütleme nii, et tema raamatud avasid mu peas miski uue suuna. Nagu miski "plõks" oleks ära käinud, et - väu, nii võib kaa teha!

Aga kõik ALGAS tegelikult AstraC'st ja tema lehemustrist sokiservas ning ühest tema saadetud imeheast raamatust - "Selbustrikk". Selbu on üks pisike paigake Norras ja kuulus oma imeilusate ja keeruliste kindamustrite poolest. (Näiteks selle poolest, et igal sõrmel on omaette muster)

Päris Selbuni ma mõtlen veel jõuda, aga need kindad on segu paarist esimesest lemmikmustrist ning Kristini-inspireeringust.
Ja kuna ma endiselt ja paadunult armastan sõrmikuid ja mitte labakuid, siis otseloomulikult on need sõrmikud.

Esimese kinda peale läks liiga palju aega, aga see oli ka esimene, mida ma üldse 1.5 varrastel kudusin. Siis tuli pea kuu aega pausi ja vahepeal jõudis 2 paari kindaid valmida. Aga ma olin andnud endale lubaduse, et jaanuaris lõpetan ka need kindad ära. Ja lõpetasingi - 2 päevaga, millest esimesel valmis kogu ranne ja pool laba ning eile said siis lisaks labale külge kõik sõrmed, kogu tikkimine (seda ikka jagub) ja mõlema kinda viimistlemine.

Apsudest niipalju, et edaspidi panen kindlasti ühte kindasse minevad lõngad ühte kotti vms, sest sedakorda ma ei mäletanud täpselt, millega ma mida tegin, ning lambivalguses on värvid, eriti sarnased, väga petlikud. Hommikul selguski, et olin paari kohta vale košenilli võtnud. Aga see vahe on õnneks pisike ja ei karju kellegi peale väga kõvasti.

Nüüd on vardad vabad ja ma saan hakata oma Naabrite Rahvuslikku sinna peale looma. Uiuiui...

NB! Erilised tänud Astrale! Ilma sinu raamatute ja abita ei oleks need kindad mitte säärased, kohe üldse mitte. Ilmselt poleks neid eladeski sündinud.

1 comment:

Anonymous said...

No mis sa siin mind kiidad, kiida ikka ennast.:)
Ilma sinuta neid kindaid poleks.
Olgu neid raamatuid või kümnete kaupa.
Sa oled ise usin ja tragi nind tänu sellele need kaunid kindad sünnivadki :)
Kindad on tõesti vahvad ja loodan, et neid tuleb kohe hulgi ;)