Friday, June 17, 2011

Plahvatus parfümeeriapoes e. pojengid keedupotis

Tänase vahanikerdamise asemel pesitsen kodus ja toimetan kõiki neid toimetusi, mida muidu oleks homme toimetanud. Aga see selleks.

Pliidil podisevad kaks potti - ühes üle-üleeilne aasristik (mille vedelik oli tõmbunud juba tumedat peedikarva), ja teises eriti vängelt lehkavad pojengiõied (mitu-mitu kimpu, mis emal lehed langetasid, lõpetasid kilekotis ja nüüd ka minu keedupotis.) Kiiruga sai ka mõned vihid maarjastatud, ning äädikas ja sooda ootavad oma katsetusi.

Ideaalis tahaks saada mõlemast potist ühe kena tooni, ja et pojengide seas istub veel üks sihuke 20-25 grammine testvihike, siis sellest võiks mingi valemiga (mitmesse potti kastmine, sooda või äädika lisamine) välja võluda kolmanda tooni. Just because. Kui see ei õnnestu, võib ta ristiku sisse vedelema jätta, sest selle haisupoti (loe: pojengi) viskan ma küll esimesel võimalusel minema.

Muidu tiksun vaikselt, kerin lõnga vihtideks, pean Saksamaalt värvainete tellimise plaani ning tahan ka põllule-aasale minna. Ehk uue nädala lõpus saab?

Muuseas,kui keegi mu blogi lugejatest (ma tean, et te seal olete!) teab, kust leiaks lavendlit (inime, kel pole võimalust seda oma aia puudumise tõttu oma aeda külvata), siis ma oleks väga tänulik. Sama kehtib põld-kukekannuse kohta.

Ja kui te hakkate indigoga värvima/teate kedagi, kes hakkab, siis palun-palun-palun, võtke mind ka punti!

Mental note: Total OÜst tellida esimesel võimalusel vedelikutermomeeter ja Ph-paberid, ebayst aga niddy-noddy (aka keripuu).

TULEMUSED:

Veel märjad lõngad, ja päikese käes pole ma neid näinud, aga:

* aasristik andis ka seekord tugevalt kollase (no on alles võimas taim!) Eks kuivanult näis, kui suur on erinevus eelmise korraga (sedakorda tundub toon küll sügavam, küpsem)
* pojengist tuli samuti kollane, üpris sarnane rukkilille-kollasele. Kuivanult võrdleb. Aga haisu arvestades teeks teinekord aasristiku ja rukkilillega, nendel pole säärast lebra. (Muidugi, kellele pojengi lõhn meeldib, need lasku käia - elamine täitub mõneks ajaks väga tugeva pojengilõhnaga)
* pojeng+2 tl soodat andis vähe tumedama ja õrnrohelise alatooniga kollase. Seda sai siis selle proovivihikesega tehtud.

Igastahes on mul nüüd ilusaid helekollaseid lõngu ja kindel kavatsus järgmine kord võtta ette taimed, millest saaks näituseks helerohelist ja muid heledamaid puhtaid rohelisetoone.

(No ja siis muidugi košenill ja krapp ning värviseened punaseks/roosaks ning indigo siniseks)

Siin nad igastahes ripuvad ja kuivavad. Vasakult paremale: pojeng, pojeng+sooda, aasristik.


4 comments:

Pisi-Pisi said...

Ja kui sa Saksamaalt tellima hakkad, anna mulle ka teada, sest mul on vaja indigoga värvimiseks ühte kemikaali, mille nime ma ei mäleta. Naatriumvesiniksulfit?

Di said...

Annan!
Ja kui Sa indigoga värvima hakkad, võta mind ka kampa? *puppyeyes*

Pisi-Pisi said...

Noh, arvestades asjaolu, et indigo on 2 aastat oodanud sulfitit, siis võib loota, et sulfiti saabudes jõuan tegudeni ka. Kui end kohale vead :P

Di said...

Nu aga vaata, kas selles poes on sinu sulfitit. www.dewullstuuv.de

Ja kohalevedamine on korraldatav, ehkki ma tean, et sa parajas pärapõrgus elad. (Nagu Stu väidab.)